Spørsmål og svar

  • Informasjon om koronaviruset fra EnterCard

    Koronaviruset har satt oss alle i ny situasjon. EnterCard kan forsikre våre kunder, partnere og leverandører om at vi har en robust plan for å sikre god kundeservice og vårt samfunnsansvar gjennom pandemien.

    Vi vil gjøre vårt beste for å besvare kundehenvendelser og sikre at våre kunder kan fortsette å bruke våre produkter. Vi er i normal drift, men møter med eksterne vil bli gjennomført via skype, telefon eller andre digitale kanaler.

    Du kan lese mer om myndighetenes informasjon om koronaviruset på helsenorge.no.

    For mer informasjon om hva du kan gjøre om du har blitt permittert, mistet jobben eller ikke kan arbeide, se NAVs koronaveiviser.

  • Har du spørsmål knyttet til reiseforsikringen?

    Det er egne betingelser for bestilling og avbestilling for hver enkelt reise og arrangement. Det er viktig at du selv sjekker betingelsene for din bestilling. Det kan variere hvor nært avreise du kan ombooke, avbestille og/eller om det er gebyr for endring eller avbestilling. Merk at mange reiseselskap/flyselskap/arrangører har utvidet perioden for åpent kjøp, tilbyr avbestilling, ombooking, omgjøring av bestilling/booking til poeng/bonus/cashpoints e.l. (for senere bruk). For spørsmål om betingelsene for din bestilling, ta kontakt med selger.

    På Forbrukerrådets nettsider finner du informasjon om dine rettigheter som forbruker, angående for eksempel pakkereiser, flyreiser, hotell, arrangementer og billetter.

    Avbestillingsforsikringen tilknyttet EnterCard kredittkort dekker avbestilling på grunn av sykdomsrelaterte hendelser som rammer sikrede eller sikredes nærmeste familie, som for eksempel at sikrede blir alvorlig syk like før avreise og ikke kan gjennomføre reisen. Forsikringen dekker ikke avbestilling på grunn av forhold på reisemålet, som for eksempel at reisemålet har fastsatt innreiseforbud grunnet koronaviruset.

    Har du spørsmål som omhandler forsikring, vennligst kontakt forsikringsselskapet AIG på telefon 22 00 20 80 eller via e-post skadekontoret@aig.com

    Ønsker du å kreve erstatning må dette meldes skriftlig til AIG. Du finner skadeskjema på AIGs nettsider.

    EnterCard kan ikke besvare spørsmål om overnevnte.

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med kundeservice?

    Du finner svar på det meste i vår nettbank og i våre apper. Hvis du vil snakke med vårt kundesenter, ta kontakt med oss på telefonnummer:

    RE:MEMBER
    73 89 77 55

    COOP MASTERCARD,COOP MEDLEMS- OG BETALINGSKORT
    64 87 50 00

    DITT FORDELSLÅN
    64 87 50 00

    BOLIGBYGGELAGENES KREDITTKORT FOR MEDLEMMER
    73 89 77 10

    MASTERCARD GOLD
    73 89 77 56

    HELGELAND GULL
    73 89 77 56

    Åpningstid er hverdager fra kl. 08.00 – 18.00.

  • Jeg har ikke appen, hvordan går jeg fram for å få den?

    1. Gå til App store eller Google Play og installer appen for ditt produkt. Finn ditt produkt i lenken under:

     Apple Store  Google Play
     Coop MasterCard  Coop MasterCard
     Coop Visa  Coop Visa
     Kredittkort for medlemmer i BBL  Kredittkort for medlemmer i BBL
     re:member  re:member

    2. Velg om du vil benytte deg av a) «BankID» eller b) «BankID på mobil».

    b) Dersom du tidlige har opprettet BankID på mobil i din bank, og ønsker å logge inn med dette, fyller du inn mobilnummeret ditt og fødselsdatoen din. Du vil deretter få opp et referanseord på skjermen som skal samsvare med det som kommer opp på din enhet. Dette bekrefter du ved å trykke «OK», dersom ordet er det samme på begge steder. Et eksempel på et referanseord er «lang strang». Du legger deretter inn din personlige kode.

    3. Du får deretter opp et valg for fremtidige innlogginger. Du kan velge mellom «Kode/Touch ID» og «Manuell PIN-kode».

    4. Appen er nå aktivert og du vil kunne logge på med den metoden du valgte ved neste innlogging.

  • Jeg har ikke BankID, hvordan får jeg det?

    Kontakt banken din hvis du ønsker å begynne å bruke BankID. Hvis du ikke har BankID, og heller ikke kan opprette det, kontakt kundeservice her.

  • Jeg kan ikke betale min faktura, hva gjør jeg?

    Hvis du befinner deg i en situasjon hvor du mister hele eller deler av inntekten din, ønsker vi å hjelpe deg med å finne løsninger for å forhindre betalingsutfordringer. Kontakt vårt kundesenter på telefonnummer: 21 31 66 07

    Åpningstid er hverdager fra kl. 08.00 – 18.00.

  • Har du fått reise eller opplevelse kansellert på grunn av koronavirus?

    Hvis du skal søke om en tilbakebetaling på grunn av en innstilt flyreise, pakkereise, event eller lignende må du først ta kontakt med selgeren direkte. For at EnterCard skal kunne vurdere om du har rett til tilbakebetaling må du ha dokumentasjon som viser at selger ikke vil tilbakebetale deg. Ta vare på alle kommunikasjons med selger. Husk på at selgere av reiser og tjenester har stor pågang for tiden og det kan derfor ta lengre tid en vanlig og få svar.

    Du finner mer informasjon om tilbakebetaling på vår reklamasjonsside.

  • Jeg har Betalingsforsikring inkludert i mitt kredittkort: Nå har jeg blitt permittert, mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

    På grunn av koronaviruset opplever forsikringsadministratoren svært stor pågang på telefon. Dette gjør at det dessverre er lenger svartid enn normalt. Vi oppfordrer derfor våre kunder til å sende inn et skadeskjema, istedenfor å ringe til forsikringsadministratoren. Da kan de fortere hjelpe alle som har krav på utbetalinger.

    For at vår forsikringsadministrator skal kunne behandle ditt krav, må du laste ned og fylle ut skadeskjema for hendelsen det gjelder:

    Arbeidsledighet 
    Arbeidsufør og Alvorlig sykdom
    Sykehusopphold for selvstendig næringsdrivende
    Dødsfall

    Ferdig utfylt skadeskjema sendes til e-post: betalingsforsikring@willis.com eller per post til:

    Willis Towers Watson Sweden AB
    Betalingsforsikring
    Box 7273, 103 89 Stockholm, Sverige

    Forsikringsadministratoren tar kontakt så fort som mulig vedrørende din skadebehandling.

    Mer informasjon om forsikringen finner du i din nettbank.

    Last ned fullstendig vilkår

  • Jeg har tegnet Låneforsikring av mitt forbrukslån: Nå har jeg blitt permittert, mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

    På grunn av koronaviruset opplever forsikringsadministratoren svært stor pågang på telefon. Dette gjør at det dessverre er lenger svartid enn normalt. Vi oppfordrer derfor våre kunder til å sende inn et skadeskjema, istedenfor å ringe forsikringsadministratoren. Da kan de fortere hjelpe alle som har krav på utbetalinger.

    For at vår forsikringsadministrator skal kunne behandle ditt krav, må du laste ned og fylle ut skadeskjema for hendelsen det gjelder:

    Arbeidsledighet
    Arbeidsufør, Omsorg for syke barn og Alvorlig sykdom
    Sykehusopphold for selvstendig næringsdrivende
    Dødsfall

    Ferdig utfylt skadeskjema sendes til e-post: laneforsikring@willis.com eller per post til:

    Willis Towers Watson Sweden AB
    Betalingsforsikring
    Box 7273, 103 89 Stockholm, Sverige

    Forsikringsadministratoren vil kontakte deg så fort som mulig vedrørende din skadebehandling.

    Mer informasjon om forsikringen finner du på i din nettbank.

    Last ned fullstendig vilkår

  • Jeg er selvstendig næringsdrivende og har Betalingsforsikring til mitt kredittkort: Nå har jeg mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

    Forsikringen gjelder ikke for ufrivillig arbeidsledighet for selvstendig næringsdrivende (for eksempel ved konkurs).

    På grunn av koronaviruset opplever forsikringsadministratoren svært stor pågang på telefon. Dette gjør at det dessverre er lenger svartid enn normalt. Vi oppfordrer derfor våre kunder til å sende inn et skadeskjema, fremfor å ringe forsikringsadministratoren. Da kan de fortere hjelpe alle som har krav på utbetalinger.

    For at vår forsikringsadministrator skal kunne behandle ditt krav, må du laste ned og fylle ut skadeskjema for hendelsen det gjelder:

    Arbeidsufør og Alvorlig sykdom
    Sykehusopphold for selvstendig næringsdrivende
    Dødsfall

    Ferdig utfylt skadeskjema sendes til e-post: betalingsforsikring@willis.com eller per post til:

    Willis Towers Watson Sweden AB
    Betalingsforsikring
    Box 7273, 103 89 Stockholm, Sverige

    Forsikringsadministratoren vil kontakte deg så fort som mulig vedrørende din skadebehandling.

    Mer informasjon om forsikringen finner du i din nettbank.

    Last ned fullstendig vilkår

  • Jeg er selvstendig næringsdrivende og har Låneforsikring til mitt forbrukslån: Nå har jeg mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

    Forsikringen gjelder ikke for ufrivillig arbeidsledighet for selvstendig næringsdrivende (for eksempel ved konkurs).

    På grunn av Coronaviruset opplever forsikringsadministratoren svært stor pågang på telefon. Dette gjør at det dessverre er lenger svartid enn normalt. Vi oppfordrer derfor våre kunder til å sende inn et skadeskjema, fremfor å ringe forsikringsadministratoren. Da kan de fortere hjelpe alle som har krav på utbetalinger.

    For at vår forsikringsadministrator skal kunne behandle ditt krav, må du laste ned og fylle ut skadeskjema for hendelsen det gjelder:

    Arbeidsufør og Alvorlig sykdom
    Sykehusopphold for selvstendig næringsdrivende
    Dødsfall

    Ferdig utfylt skadeskjema sendes til e-post: betalingsforsikring@willis.com eller per post til:

    Willis Towers Watson Sweden AB
    Betalingsforsikring
    Box 7273, 103 89 Stockholm, Sverige

    Forsikringsadministratoren vil kontakte deg så fort som mulig vedrørende din skadebehandling.

    Mer informasjon om forsikringen finner du i din nettbank.

    Last ned fullstendig vilkår

  • Jeg har sendt inn skadeskjema på min Låneforsikring (lån) eller Betalingsforsikring (kort), og har ikke mulighet til å betale min neste faktura. Hva skal jeg gjøre?

    Hvis du har problemer med å betale din faktura ber vi deg ta kontakt med vår kundesenter på telefon +47 21 31 66 07 (hverdager mellom 08:00 og 18:00). Vi har egne spesialister som hjelper kunder med betalingsproblemer.  Du kan gjerne oppgi at du har sendt inn et skadeskjema til forsikringsadministratoren Willis Towers Watson Sweden AB.