Møt våre kolleger

 

«Det er store karrieremuligheter i Entercard så lenge du er nysgjerrig. Jeg har aldri følt at jeg har sittet fast i en posisjon, og jeg har ikke kommet til et punkt hvor jeg ikke føler meg utfordret lenger»

Laurens De Baere startet i Entercard i 2014, og har siden den gang hatt fire forskjellige stillinger. I dag er han leder for New Account Management Cards og Visa Business Card i kredittrisiko. Laurens er opprinnelig fra Belgia, men er i dag lokalisert i Oslo. Han begynte i Entercard gjennom Barclays’ graduate program i London, flyttet til Stockholm hvor han jobbet som analytiker, og tok deretter en kort tur tilbake til Barclays London før han fikk stilling om en fast jobb ved Entercard i Oslo.

«Det beste innenfor kredittavdelingen er at vi jobber med kjernen av forretningen; kredittvurderinger. Det er der handling skjer, vi tar beslutninger om hvordan virksomheten utvikler seg basert på data og analyser, og det er veldig inspirerende å jobbe»

For Laurens er Entercard’s mangfold og arbeidsmiljø svært viktige faktorer for hans trivsel på jobben. Han setter stor pris på å jobbe i et selskap som ansetter personer fra hele verden, samtidig som Entercard er lite nok til at han har en sterk tilknytning til hvordan selskapet fungerer i det daglige.

«Entercard har en kultur for datadrevne beslutninger og et betydelig antall med dyktige analytikere, som gir gode muligheter til å lære mye av mine hyggelige kolleger.»

 

«Jeg setter stor pris på kollegene mine, kulturen og felleskapet i dette selskapet»

Kit har jobbet i Entercard siden november 2008. Hun startet i kundeservice og gikk over til Application Handling for to år siden. Kit jobbet tidligere i restaurantbransjen, og visste lite om finansbransjen eller Entercard på søketidspunktet. Hun var imidlertid ute etter et karriereskifte og nye muligheter, og ble ikke skuffet; det første oppdraget skulle egentlig avsluttes etter 14 dager, men etter den første perioden ble Kit tilbudt fast stilling.

«Jeg setter stor pris på kollegene mine, kulturen og felleskapet i Entercard, men også måten man kan jobbe med hverandre på tvers av landegrenser.

Kit trives i stillingen som Application Handler, og er opptatt av å tilby kundene en skreddersydd løsning tilpasset deres privatøkonomi.

«Jeg er glad for muligheten til å lære nye ting hver dag samt muligheten til å komme med ideer som forbedrer de interne prosessene. «

«Jeg setter stor pris på at Entercard har en kultur som fremmer individuell vekst. Åpne stillinger blir ofte besatt med folk som allerede jobber i Entercard, jeg opplever at det er stort potensiale for å prøve ut noe nytt innad i selskapet eller klatre i din eksisterende avdeling»

Tim begynte å jobbe i Entercard i februar 2018 som konsulent i kundeservice. I løpet av sine tre år i kundeservice følte Tim at det var på tide å gå videre og prøve noe nytt og spennende. Han så en ledig stilling i IT-avdelingen og fikk jobben som Service Desk Specialist.

«Jeg setter stor pris på at Entercard har en kultur som fremmer vekst. Åpne stillinger blir svært ofte besatt med personer som allerede jobber hos Entercard, jeg opplever at det er stort potensiale for å prøve ut noe nytt innad i selskapet eller klatre i din eksisterende avdeling. Denne dynamikken skaper en arbeidsplass der kolleger kan bringe verdifull erfaring fra en stilling til en annen for en bredere forståelse på tvers av ulike deler av selskapet.»

Som Service Desk-spesialist får Tim muligheten til å være tilstede og hjelpe til i alle hjørner av selskapet da Service Desk er første kontaktpunkt når tekniske feil oppstår. Her får man muligheten til å takle et bredt spekter av utfordringer og møte mennesker fra hele selskapet.

«Jeg liker muligheten stillingen gir til å bli bedre kjent med selskapet og menneskene som jobber her. Mest av alt liker jeg den morsomme og støttende kulturen vi har i teamet vårt.»

 

«Jeg er glad i folk. De er best! Å få andre til å vokse gjør at jeg også vokser. De lærer meg så mye»

I 2012 jobbet Tamara som lærer i historie og religion. Hun følte at tiden var moden for en forandring. En venn tipset henne om en stilling i innkrevingsavdelingen i Entercard, og siden da har hun ikke sett seg tilbake. Med sin naturlige drivkraft og evne til å begeistre har Tamara gått fra å være innkrevingsagent til å bli avdelingsleder med regionalt ansvar i 2019. Underveis har hun også hatt stillinger som koordinator og teamleder. Da teamet flyttet inn under kredittrisikoavdelingen, så hun arbeidet de gjorde i et nytt perspektiv. Overflyttingen førte til at innkrevingsteamet ble mer inkludert i de strategiske diskusjonene og utviklingen for øvrig.

«Selv om jeg anser meg selv som en svært sosial person, har jeg lært at det også er mulig å utvikle denne delen av meg selv. Siden jeg kommer fra Sør-Amerika har jeg erfaring med å håndtere kulturforskjeller. Det har vært viktig for meg og min utvikling, og jeg ber alltid teamet mitt om tilbakemelding siden jeg vet at jeg alltid kan bli bedre.»

Teamet til Tamara gir henne styrke, og det er lett å merke hvor lidenskapelig opptatt hun er av å være en god leder og få andre til å vokse og utvikle seg. Det viktigste er at teamet hennes merker at de får støtte og har de verktøyene de trenger for å hjelpe kundene. Innkrevingsteamet møter kunder som er i en vanskelig situasjon, og deres rolle er å finne en løsning som fungerer for kunden. For å fortsette å utvikle verktøyene og kompetansen som kreves i møtet med kundene, er Tamara opptatt av at arbeidsmiljøet skal preges av åpenhet og tilbakemeldinger slik at alle kan vokse og utvikle seg.

 

«Entercard er kjent for sin fantastiske kultur. Vi er sosiale, kompetente, tolerante og jobber i høyt tempo, men vi glemmer ikke å ha det gøy mens vi jobber»

Jonas har jobbet i Entercard siden 2006. I løpet av disse årene har han hatt syv ulike stillinger og deltatt i selskapets vekstreise fra under 200 ansatte til over 450.

«Kulturen har endret seg mye siden jeg startet i 2006. På den tiden hadde Entercard rundt 200 ansatte og organisasjonen var mer entreprenør rettet noe som gjenspeiles i tilnærmingen til å drive forretning. I dag har vi over 450 ansatte i Skandinavia, men vi har fortsatt korte beslutningsveier.»

Jonas begynte å jobbe i Entercard etter å ha fullført en mastergrad i International Business Management fra EAE i Barcelona og økonomi fra Handelshøyskolen BI. Han lette etter jobber som var relevante for avhandlingen hans om hvordan databaser kan bidra til økt kundelojalitet. Hos Entercard fant han rollen han lette etter og fikk rollen som markedskonsulent.

Entercard er kjent for sin fantastiske kultur. Vi er sosiale, kompetente, tolerante og jobber i høyt tempo, men vi glemmer ikke å ha det gøy mens vi jobber. Våre ansatte kommer fra over 40 nasjonaliteter, noe som beriker bedriftskulturen og gjør den mer dynamisk. Det gir oss også et bredere perspektiv på alle nivåer.»

Fram til 2019 har Jonas hatt seks forskjellige roller i gruppen. I oktober 2019 overtok han rollen som Head of Re: Member Cards Sales.

Mye har endret seg innen markedsføring siden 2006. Selv om grunnprinsippene er de samme, har data og digitale verktøy revolusjonert feltet. Ferdighetene som kreves for å lykkes og kanalmiksen som finnes for å nå kunder er i dag svært forskjellig fra hva den var for 15 år siden.

«Jeg vil si at Entercard er mer dynamisk enn andre selskaper. Vi utvikler oss raskt mot å være en pålitelig aktør i en stadig mer digital fremtid. Jeg er overbevist om at vi er i forkant av digital markedsføring. Vi gir rom for eksperimentering og vi er raske til å ta i bruk ny teknologi for å fortsette slik.»

 

«Jeg har alltid følt at det har vært relevante utviklingsområder i Entercard. Jeg er akkurat der jeg ønsker å være, og er takknemlig for at jeg fikk sjansen til å utvikle meg i selskapet»

Pegah har vært i Entercard siden 2010. Gjennom årene har hun hatt flere ulike stillinger, hvor hennes første jobb var å håndtere nye søknader og gjennomføre kredittvurderinger. Etter et par år ble Pegah interessert i salg og markedsføring og gikk over til en ny stilling som markedsassistent i New Customer Marketing-avdelingen. Det førte til åtte år totalt innenfor Commercial-avdelingen.

«Opp gjennom årene har jeg hatt fantastiske kolleger som har vært veldig rause med sin kunnskapsdeling og en rekke støttende og inspirerende ledere»

Pegah begynte i Entercard etter å ha fullført en Mastergrad i bioteknologi ved Royal Institute of Technology og et år ved kunstskolen. Hun søkte på en ekstrajobb hos Entercard og forventet et kort engasjement; men 11 år senere er hun fortsatt i selskapet. I dag jobber Pegah som senior strategisk dataanalytiker, hvor hun samler inn og prosesserer typer makro- og intern-data til bruk av ledelsen. Hun bidrar i analysearbeid som støtter Entercard’s generelle strategi- og organisasjonsutvikling.