Entercard bekjemper bedrageri med nytt skybasert verktøy

Publisert April 28, 2017

Denne våren har Entercard implementert et nytt verktøy for å forbedre vår kontinuerlige kamp mot kortsvindel. Det skybaserte systemet, som leveres av FICO, er nå fullt integrert som en del av verktøyene Entercards bedragerispesialister bruker for å oppdage og forhindre kortsvindel. Entercards bedragerispesialister har en døgntjeneste (24/7) som gjør at vi kan oppdage og forhindre 9 av 10 bedrageriforsøk. Med det nye verktøyet håper Entercard å forbedre dette arbeidet ytterligere.

– Det skybaserte systemet gir oss større fleksibilitet til å hjelpe våre kunder med bedre svindelbeskyttelse, sier Yannick Leclerc, leder for bedragerienheten hos Entercard Group.

-Vi får bedre kontroll på hvordan vi kommuniserer med kundene når svindel mistenkes, noe som vil hjelpe oss med å forbedre kundeopplevelsen dersom svindel først skulle oppstå.

Leclerc viser til at kampen mot denne typen svindel er ekstremt viktig. Ikke bare for våre kunder og partnere, men også fordi alle tilfeller vi oppdager og forhindrer faktisk er penger som potensielt kunne ha landet i hendene på terrorister, internasjonal mafia og kriminelle miljøer.

– Det å sikre at kundenes penger er trygge og holdes vekk fra kriminelle er en sterk motivasjon for vårt arbeid, avslutter Leclerc.

– Entercard kan kontakte sine 1,7 millioner kunder automatisk og i sanntid, via FICOs Fraud Resolution Manager. Det er ikke lenger nok bare å oppdage og forhindre svindel. Kundenes opplevelse av hendelsen er en kritisk faktor, sier Dylan Jones, som har ansvar for FICOs arbeid i Norden.

 – Vi ser at flere skandinaviske lånegivere ønsker å forbedre denne delen av svindelprosessen. Entercard har tatt ledelsen på dette området, sier Dylan Jones.