Finalistene til re:member-bidraget er klare

Publisert November 27, 2014

Fem kulturelle arrangement fra Møre og Romsdal er nå valgt ut av re:member/ Entercard som finalister til re:member-bidraget som lyder på kr 50 000,-.

– Vi er fornøyd med å ha fått inn så mange spennende søknader. Totalt ble 22 ulike arrangement nominert til re:member-bidraget. Dette tyder på at det skjer mye spennende i Møre og Romsdal. Det vil bli en krevende jobb for juryen å velge en finalist, sier Henning Holtan, Managing Director for Entercard Norge / Danmark.

De fem finalistene er:

En jury bestående av Ingeborg Andrea Aalvik (leder i Studenttinget i Molde), Hans Marius Martinsen (leder Studentparlamentet, Høgskolen i Ålesund), Ragnhild Mowinckel (alpinist fra Molde), Nina Løseth (alpinist fra Spjelkavik), Marius Hope (studentleder Høgskolen i Volda) og Annette Kjøde Egset (lærer og spesialpedagog for Ulstein kommune) vil nå sette seg ned og velge en endelig vinner som blir offentliggjort den 1. desember 2014.

Juryen legger vekt på kriterier som blant annet at vinnerarrangementet skal være et arrangement av kulturell, akademisk, sportslig eller velferdsmessig karakter, at det skal gjennomføres i 2015 og at det må ha en viss grad av dugnadsånd og frivillighet.

Om re:member-bidraget:
Med re:member-bidraget ønsker Entercard å gi tilbake til samfunnet ved å tildele et kulturelt arrangement et bidrag på NOK 50 000,-. Første fylke ut er Møre og Romsdal. Les mer om re:member-bidraget her: www.remember.no/bidraget-mogr/ombidraget/