Identifisering i våre kanaler

EnterCard arbeider kontinuerlig med å forbedre prosesser og rutiner for å håndtere og beskytte din informasjon på en sikker måte. Vi har etablert et omfattende rammeverk for å identifisere og håndtere risiko og trusler slik at du alltid kan kjenne deg trygg.

Søknadsskjema

For å signere et elektronisk søknadsskjema, må du bruke BankID eller BankID for mobil. BankID er en legitimasjon på nettet som gjør det mulig for oss å identifisere og inngå avtaler med privatpersoner på internett. Kontakt din bank eller logg inn i nettbanken din for å bestille BankID eller BankID på mobil dersom du ikke allerede har det.

Nettbank

For å logge inn i nettbanken må du identifisere deg ved hjelp av BankID eller BankID på mobil.

App

For å kunne logge inn i en av våre apper, behøver du å identifisere deg. Første gang du skal aktivere en app må du logge inn med BankID eller BankID på mobil. Deretter lager du enten en PIN-kode eller du kan velge å logge inn med Touch ID eller Face ID.

Flere og flere apper gjør det mulig for deg å logge inn med et fingeravtrykk. Det er viktig å tenke på at alle fingeravtrykk som er registrert på din enhet går an å bruke som identifisering. Har du for eksempel lagt inn dine familiemedlemmers fingeravtrykk på din enhet, betyr det at de også kan identifisere deg mot alle dine tjenester og applikasjoner som baserer seg på identifisering med fingeravtrykk.

Sikker identifisering for kortbruk på internett

For å gjøre en betaling med et kredittkort fra EnterCard enda tryggere bør du benytte deg av MasterCard® SecureCodeTM eller Verified by Visa (avhengig av hvilket kort du har). Dette er en sikker betalingsløsning som innebærer at du får tilsendt et engangspassord på SMS eller e-post som må brukes før en internettbetaling kan gå igjennom.